Sayfalar

28 Kasım 2006 Salı

BOLIVYA ,COPACABANA VE LA PAZ

Bolivya'ya gecmek icin sabahin korunde kalkmak lazim , sinir 3'te kapaniyormus . Zaten gecmenin iki yolu var . Ya turist otobusune binip ayni otobusle Copacabana'ya devam edeceksin , ya da minibusle falan gidip , siniri yuruyerek gecip , obur tarafta tekrar minibus bulacaksin . Ikinci yol sanirim 4-5 soles daha ucuz , yani 1,5 euro kadar . Turistik otobus ise 3 saat kadar suruyor ve sadece 4,5 euro . Terminalden turistik otobusle saat 7:30'da kalktik . Ama ne turistik otobus! Bobrek tasim olsaydi , hepsinden sonsuza dek kurtulmustum . Ama en azindan gol manzarasi var . Sinirda da sorun cikmadi , sadece "Amigo, Turkiye'den vize istiyormuyduk ?" muhabbeti.Daha oglen olmadan Copacabana'ya vardik . Ucuzundan bir yer bulup yerlestikten sonra-biz diyorum , avusturyali,amerikali,arjantinli acayip bir grup olduk-kasabayi gezdik . Tam nehir kiyisinda , hani iyot koksa deniz kiyisindayiz diyecegim . Merkezde zaten yapacak fazla birsey yok , tembellik , otur golu seyret , oralilarla muhabbet et , Turkiye'nin nerede aoldugunu anlatmaya calis ...Yine de eglenceli . Ve de erkenden uyku,sabah yine erken kalkilip Gunes Adasi'na gidilecek . Zaten her yer istinasiz gece yarisi kapaniyor . Bu konuda pek yorum yapmiyorlar ama bu sene soyulup oldurulen Avusturyali cift yuzunden oldugunu tahmin ediyorum . Zaten Bolivyalilar hic de yazildigi gibi utangac , sakin insanlar degiller .
26.11
Ertesi gun adalara dogru yola ciktik . Yalniz bu sefer diktator bir kaptanimiz var , ust guvertede birak ayaga kalkmayi , yere oturmaya bile izin vermiyor . Gunes Adasi'na, yani Inkalarin dogdugu yere varmak 1,5 saat kadar suruyor . Tekne once kuzey tarafina gidiyor , ogle 13:30'a kadar orada , sonra guneye geciliyor , oradan da 16:00'da kalkip , donuyor . Iki tarafta da harabeler var , ama bu Inkalar turistlerin isini zorlastirmak icin ellerinden geleni yapmislar , adamlarin hic duz yerde birseyi yok , tirman babam , tirman . Hele 3810 metrede benim gibi antremansizsaniz , yandiniz . Hersey iman gucuyle gidiyor bir noktadan sonra . Kuzey limaninda indikten sonra Kutsal Kaya,toren altari ve harabelere gitmek icin yaklasik 50 dakika tirmanmak lazim . Pek fazla gozukmeyebilir ama o irtifada , o gunesin altinda , bir de acayip soguk eserken cok da kolay gelmiyor insana.Ama tirmanirkenki manzara bile kesinlikle deger hepsine . Geri donuste ise oyle bir kosmak zorunda kaldim ki , herhalde inmem 15 dakika bile almamistir . Malum , turist hastaligi , 3 gundur kotuydu ama bugun...Yok , rehber olabilirim ama o kadar da bagisik degilim . Yanlarindan kosarak-daha dogrusu o yollarda keci gibi ziplayarak-gectigim yasli Alman grubun cok takdirini topladim ama...Nerden bilsinler gercegi , beni fazla atletik sandilar :)).
Eh , bunun arkasindan guneye gectigimizde kimsede hal kalmamisti , bir yandan gunesten kacarak , bir yandan donarak kestirdik . Aslinda bu tarafa gece kalmaya gelenler de var ama bence Amantani kadar dogal degil . Ki orasi bile elektriksiz haliyle dunyanin insanini cekiyor..Biz Copacabana'ya donelim dedik . Zaten aksam oluyor , son bir kere su Titicaca'yi seyredeyim dedim . Sans , gunes batimi cok guzelmis ama firtinalar yuzunden benim tek gorebildigim bulutlar . Ben ona da raziyim , daha once bu kadar guzel ve degisik tonlarda maviyi herhalde yillar once daglarda gormustum .
27.11
Artik La Paz'a geciyorum , Copacabana muhtesem ama adim atmadigim yeri kalmadi , 2 gunde butun kasaba beni tanidi herhalde . Bu sefer normal bir otobusten yer aldim , komik paralar , 3 saat yol 15 bolivianos,yani 1,5 euro . Yine biraz sallandik ama yollar boyle,alistim bile . Yalniz yolda bir yerde golu gecmek gerekiyor , yolcular inip , bir botla , otobus de baska bir mavnayla geciyor . Karsida tekrar biniliyor . La Paz'a geldigimizde bir surprizle daha karsilastik , otobus merkeze kadar gitmiyor , mezarlik denen bolgede birakiyor . Burasi La Paz'in en tehlikeli yerlerinden biri . Ama merkeze kadar olan dolmus parasini sofor veriyor . Biz de butun yabancilar toplanip tek bir dolmusa tikistik . Zaten kocaman cantalarla ancak 7 kisi binebildik . Neyse , hostel falan uyudum.Simdi hepsini yazmak istemiyorum ama hostele kizdim , hic onemli degil , zaten bu sabah baska bir yere gectim .
La Paz daglarin ortasinda kalmis kocaman bir sehir . Havakirliligi inanilmaz , nefes almak iskence . Toplu ulasim icin cogunlukla hala 1950-60'larin Amerikan otobuslerini kullaniyorlar . Hatta gorduklerimden biri buharli bir trenden daha fazla duman cikariyordu egsozundan . Kalabalik , heryerde seyyar saticilar . Istedigin film , muzik , program , oyun sudan ucuz . Ama yine de adamakilli birsey almak istersen pazarlik sart . Ben hayatta beceremem saticilarla pazarlik yapmayi , ben bile taksicilerle catir catir pazarlik yapiyorum . Tamam, hersey ucuz ama bu kaziklanmak istedigim anlamina gelmiyor . Bir de bu aralar ortalik epey karisik . Yerliler ayaklanmak uzere . Bugun degisik yerli gruplari merkezde yuruyus yapti , sonunda da San Francisco kilisesinin onundeki alanda toplandilar . Protesto yaptilar ama ortalik hic karismadi . Ben bile bir ara yuruyusculerin icinde kaldim . Biz boyle seylerden uzak kalmaya calismaya alismisiz . Ilk once biraz irkildim ama sonra rahatladim . Onlarin derdi zarar vermek degil , sadece seslerini duyurmak . Zaten oyleydim ama bu insanlari daha yakindan taniyinca , tamamen onlarin tarafindayim .
Korkmayin , Bolivya politikasina da burnumu sokmak gibi bir niyetim yok , soz parlamentoya da girmeye calismayacagim . Zaten burada yarin son gunum , Sucre'ye geciyorum . Zaten Arequipa'ya gitmedim diye kizdi , eger Sucre'ye de gitmezsem Erol beni oldurur :))
Kim demisti 4 ay az diye? Haklisin dostum....
Sevgiler
ARDACIGIM , DOGUM GUNUN KUTLU OLSUN !

1 yorum:

New York Muhtari dedi ki...

Arzu harikasin!. yazilarini inanilmaz keyifle okuyorum. Kendine dikkat et yollarda.