Sayfalar

11 Aralık 2006 Pazartesi

UYUNI

Uyuni gercekten her yerde yazdigi gibi , colun ,daha dogrusu hicbirseyin ortasinda bir kasaba . Gelir gelmez ozellikle suyun olmamasi epey sinirimi bozmustu ama sonradan bambaska bir yuzu oldugu ortaya cikti . Aksam artik yeter deyip hostele dondum , dus yapamiyorum bari biraz birseyler okuyayim , bir yandan da pilleri sarj ederim dedim . Yok , olmuyor . Zaten bir turlu isinamamisim hostele , sadece resepsiyonda fis oldugunu ogrenince bari gidip basimin caresine bakayim dedim . Hani hostele de cok kizgin degilim ama diger yerlere gore dunyanin parasi bir de bir yolcunun arayabilecegi hicbirsey yok . Su yok , fis yok , mutfagin anahtarlari kayip , bir de onlardan tur almadim diye asilan suratlar...Attim kendimi sokaga . Boyle bir sehirden hic beklemezsiniz ama heryer insan dolu , ozellikle gencler . Sehrin ana caddesinde bir asagi bir yukari dolaniyorlar , heryerden muzik sesi geliyor . Ben de soyle bir tur attiktan sonra gozume bir restoran-pub-peña ilisti , iceri girer girmez karsima "Hosgeldin"diye gulumseyen bir kadin cikti . Yer varmiydi diye soracakken arkadaki damadi gordum . Hani dugun var , rahatsiz etmeyeyim derken kadincagiz aldi beni oturttu bir masaya . O zaman yandaki masada baska yabancilar da gordum de rahatladim . Hani aslinda boyle seyler cok hostur , bir dugunun , bir yasgununun ortasinda kalmak . Ama ben biraz cekinirim , ozel bir gunde turist merakimla insanlari rahatsiz etmekten hoslanmam . Ama zamanla teyzeyle ve diger masadakilerle muhabbete basladik ve bir anda kendimi dans pistinde yerel bir dansi yapmaya calisirken buldum . Tamam , teyze ogretiyor ama ben ne anlarim ? Bir deve zerafetiyle dansi tamamladim ve gururla yerime oturdum . Gururla diyorum cunku en azindan insanlari eglendirdim . Tamam , ben de cok eglendim . Aksamin sonunda Uyuni'ye bir arastirma icin gelmis bir grupla kadeh tokustururken buldum kendimi . Uyuni'yi , Bolivya'yi hatta Turkiye'yi bile kurtardik arada .
Bunun acisi tabii ertesi sabah cikti .
Col maceralarini da yarin yazayim . Tam siesta saati ve San Pedro de Atacama'da siesta yapmadan olmaz . Tabii ki cok cok yorgunum , siesta sa bahanesi iste...
Sevgiler

Hiç yorum yok: