Sayfalar

3 Şubat 2007 Cumartesi

KALDIM BURALARDA

Aynen boyle iste . Bugun guzel guzel cantayi hazirladim , kapattim , arabayi bekliyorum ki Israilli yol arkadasim Khafir geldi . Haber : Tekne pazartesi sabahi hareket edecek , kaldik burada . Andre ve teknenin acentasi seni lobide bekliyorlar . Yok , saka dedim ama degilmis . Bizim tekne bugun buradan kalkacak tek tekne ve ona yuk getiren oburu arizalanmis . Ancak yarin aksam burada olacak ve gece yuklenip , pazartesi yola cikacagiz . Manaus pek sevdi bizi anlasilan , gitmemize izin vermiyor . Hamaklarimiz coktan teknede ama yolcular yarin binmeye baslayacak . Acenta gorevlisiyle konustum , yarin ilk biz binecegiz tekneye . Sabah 10'da alacak ve geceyi limanda , hamaklarimizda gecirecegiz . Boyle yapmak en mantiklisi cunku yine cok kalabalik olacak ve ben yine yerlerde surunmek istemiyorum . Yarin butun gunu teknede , hamagimda okuyarak gecirmek cok daha mantikli .
Sonucta onumuzdeki pazar ya da pazartesiye , boyle giderse hatta saliya , carsambaya kadar benden haber yok , ona gore . Cunku buralarda zaman bir farkli isliyor , Brezilya zaman kavrami diger Guney Amerika ulkelerine gore bile cok farkli . Zaten bazen otobus ne zaman kalkacak gibi sorularda soyle bir konusma yasaniyor :
-Otobus kacta kalkacak?
-5'te
-For sure ?(Eminmisin ?)
-For sure..Maybe..( Eminim..Belki..)
Iste hayat boyle buralarda . Ama adamlar bize adam basi 25'er reais odedi , bu geceki otel ve yemek paralarimizi karsiladilar . Ustelik ben zaten durumu kabullenmisken .
Iste boyle . Bana bu aralar fena halde nazar degmeye basladi galiba . Hastaliklar , gecikmeler...Fena halde dokulmeye basladim . Ama benim moralim yerinde . Bu kadar uzun bir yolculuk yaparken bazi aksilikler olmamasi mumkun degil . Hem ne derler , her iste bir hayir vardir . Dun bir istatistik okudum . Seyahate cikanlarin % 45'i bir cesit rahatsizlik geciriyor , %35'i turist ishaline yakalaniyor , 12'de 1'i ise hastanelik oluyor . Su %45'te kalmam icin dua edin .

Dun cok tatli iki Amerikali amcayla tanistik . 60 yaslarinda , keyifli , cok yasamis insanlar . Onlari da alip Bar do Armando'ya gittik . Canli muzik yoktu ama disarda oturup aksam 12'ye kadar muhabbet ettik . Biri bugun Skydiving'e gitti , 2000'in uzerinde atlayisi varmis zaten . Bayiliyorum boyle adamlara . Bu aksam da hep beraber yemek yiyecegiz .

Dun gece sehrin her yerinde parti vardi . Hatta ana caddelerden birini bile kapatmislardi . Yine azizlerden birinin gunuymus , artik isimlerini hatirlamakta zorluk cekiyorum . Bizim otelin en ust katinda da muzik vardi , sarkilar sokaktan bile duyuluyordu . Once parti zannettim ama ayin yapiyorlarmis . Adamlarin partisiyle ayinini bile ayirmak zor . Hele bizim otelde olmasi cok ilginc . Cunku bu bolgedeki butun oteller hem normal otel olarak calisiyor , hem de odalari saatlik kiraya veriyorlar . Anlayin iste . Bazilarinin onunde pankartlar bile var : "Promosyon . 1 saat 10 , 2 saat 15 reais " diye . Bizim otelde normal musterilerin kaldigi tek kat bizimki , giris kat . Kalanlarina cikip bakmadim bile , hani beni de karistirirlar diye . Saka degil , burada normallerle , calisan kadinlari ayirmak imkansiz . Herkes hersey olabilir .

Durum bundan ibaret . Bu aksam yine bir yerlerde sokak konseri-partisi var . Belki oralara gideriz .
Opucukler

Hiç yorum yok: