Sayfalar

18 Ağustos 2007 Cumartesi

BU SEFER SELÇUK

Nasıl da tembelim ama değilmi ?Zaten anneanneciğim beni hep Garfield'a benzetirdi . O da tembel ama o kadar akıllı ki , her işini başkalarına yaptırmanın bir yolunu buluyor diye . Beni şimdi görse ne derdi acaba ? Tembelliğin kitabını yazmış ben , bir gün bile ara veremeden çalışıyorum . Kaldığımız otellerin hemen hepsinde internet var ama grupla uğraşacağım diye iki kelime yazmaya vakit olmuyor . Son iki ayda evde sadece birkaç gün kaldım , o da topu topu birkaç saat . Çamaşır yıka , bavul hazırla falan derken hiç zaman kalmıyor . Hani hala insanız ya , bir de arada birkaç saat uyumak gerekiyor . Şu uyku işini tamamen iptal edebilsem öyle bir rahatlayacağım ki . Bundan bir kaç yıl önce bir İspanya turunda yaklaşık 350 kişilik bir gruba bakan 7 rehberdik ama sadece ikimiz ispanyolca bildiği için bütün yük üstümüze kalmıştı . O zaman kızlar bana robot adını takmıştı , tuvalete diye gittiğimde kendimi şarj ettiğimi iddia ediyorlardı . Anlayacağınız bu günlerde de kendimi robota bağlamış gidiyorum . Umarım şarjım sezon sonuna kadar yeter .

Bu arada da insanların neden balayına gittiğini çok iyi anladım . İşler biter bitmez sevgilimi alıp öyle bir kaçacağım ki buralardan , hızıma ışık bile yetişemeyecek.

Bu kış niyetim gidip bir Orta Amerika nasıl diye bakmaktı ama benim adam kafama Uzak Doğu'yu soktu . Hatta gidip rehberini falan alıp yanımda gezdirmeye başlamıştım bile. Şimdilik bavula kalktı , bugün hazır vakit bulunca rehberi ısmarlayıp , uçak biletine bakmaya başladım bile . Bu kış oralarda geçecek .

Yeni fikrim : Şikayet sayfası . Ama bu öyle tüketici şikayeti sayfası değil , rehber şikayet sayfası olacak . Yanlış anlamayın , bu sefer müşteri rehberi değil , rehber müşteriyi şikayet edecek . Epeyden beri bğyle birşey var kafamda ama zaman olup da sayfayı hazırlayamadım . Üstelik istediğim diğer bir şey de Türk tüketicinin uyanması . Nasıl olsa anlamazlar deyip , yerli grupların başına kokartsız , eğitimsiz insanları rehber diye veriyorlar . Oysa ki bir tur aldıklarında başlarında kokartlı bir rehber olması en doğal hakları . Hatta zorunluluk . Yani bir düşünün , benim gibi insanlar yıllarca okuyup , sınavlara girip , zar zor kokart alıyoruz , üstüne dünyanın parasını harcıyoruz . Hala da her yıl en az 3 seminer alıp , vize yaptırma zorunluluğumuz var . Ama acentalar resmen yerli grupları ... yerine koyup , üniversite öğrencisi gençleri rehber diye çalıştırıyorlar . Hiç adil değil . İş falan bir yana , yabancı grupların başında eğitimli , adamakıllı rehberler varken , üç beş kuruş az ödemek adına bizim kendi insanımız yanlış bilgilendiriliyor . Şikayet olmayınca sorun yok diyorlar . Sonra da ören yerlerinde bizi gören sahte rehberler nereye kaçacaklarını şaşırıyorlar . Öfkeleniyorum... Yazık...Hem bize , hem gerçek rehberi olamayan yurdum insanına , hem de bu duruma düşen genç insanlara..
Nasıl kızmışım ama?

Ben ? Yine turdayım . Dünya güzeli bir grubum var , keyifler pek yerinde . Dün çok kzmıştım oteldeki bir hatuna ama o bile geçti . Bu kadar iyi insanlarla kötü olmak mümkün değil .
Son olarak bir klasik : Evimi özledim , ailemi özledim , sevgilimi özledim .
Hala da diyorum , bir kaçıp gitsek buralardan
Az kaldı
İyi geceler herkese

Hiç yorum yok: