Sayfalar

15 Şubat 2010 Pazartesi

TOFO BAY

Korku filmi..Bu yolculuk herkes için tam bir korku filmi gibiydi. Benim dışımda..Ben sabah arabaya biner binmez uyudum. Bir ara gözümü açtığımda kalabalık bir yerdeydik. Sonra arada uyandığımda çok sıcaktı, bir mola yerinde tuvalete gittim..O kadar..Onca saatlik yol boyunca yastığa koyup kafamı, hep uyumuşum. İyiki de öyle yapmışım çünkü sonradan anlatılanlar bir acayip..Meğer araba bizi aldıktan sonra garaja gidip yaklaşık iki saat bekleyip, bir sürü insan daha almış. Yol çok kötüymüş, şöför başkasıyla yarışa girip bizi neredeyse öldürüyormuş. Ersoy kalkıp bağırmış adama da ondan sonra yavaşlamış.( Bunu hatırlıyorum, Ersoy'un bağırdığını duyunca nasıl olsa haklıdır deyip, tekrar uyumuştum). Ama yolun son kısmı da pek fenaydı işin doğrusu. Tofo'ya vardığımızda neredeyse akşam olmuştu. Yer olmadığı için dorm alıp, yerleştik. Ranzamızda cibinliklerimiz bile var..
Burada tam deniz kenarındayız. Kaldığımız yer tam kumulun üstünde, hatta odamız bile. Odayla restoran arasında giderken bileğimize kadar kuma batıyoruz. Gece sorun değil ama gündüz terlikle bile basılamayacak kadar sıcak. Sıcak demişken, burada sıcak su bile var ama o da ayrı hikaye. Bütün gün odun yakarak ısıtıyorlar suyu. Dışarısı yüz dereceyken ne gerek varsa sıcak suya.
Deniz de sıcak ama epey dalgalı. Çok ciddi akıntılar var ama sahil çok güzel. Ben yine de ilk günden sonra deniz sevdamdan vazgeçtim. Girdik, ne güzel, dalgalar falan derken bacağımda tanıdık bir yanma hissettim. Deniz anası..Burada çok fazla, mavi renkleri güzel ama fena can yakıyorlar. Balina köpekbalığı seyretmeye gidenler epey acı çekmişler..
Hemen yanımızda ufacık bir köy var. Birkaç bakkal, sebze-meyve satanlar...Kocaman karidesler ortalıkta. Bizm de sözümona mutfağımız var ama hem yerini keşfedemediğim, hem de o karideslerin kaç günlük olduklarını bilemediğim için hiç almaya kalkışmadım.
Burada güvenlik konusundaki tek uyarı özellikle kızların gece tek başlarına sahilde deniz fenerine doğru yürümemesi. Tam sahile inen merdivenlerde bile bu konuda bir uyarı var. Birilerinin canı yanmış anlaşılan.
İşin doğrusu burası için fazla anlatacak birşey bulamıyorum..Güzel, sakin ve deniz kenarı. Keyifler yerinde..

Hiç yorum yok: