Sayfalar

19 Kasım 2006 Pazar

UCAK KABUSU VE LIMA

Simdii....O kadar uzun zaman yazmayinca cok sey birikti . Nereden baslasam? Galiba en iyisi ucak yolculugu . Hayatimda yaptigim en garip ucuslardan biriydi . Daha zaten havaalanina gelir gelmez basladi . Bana ucustan uc saat once gelin demislerdi , ben fazla temkinliyim ya , 4 saat once geldim . Ve de kendime afferin dedim.Onumde 50-60 kisilik bir kuyruk olusmustu bile . Epey beklemek zorunda kaldim . Guvenlik ise ayri bir dert . Artik burada da ucaga sivi almamaya karar vermisler , bir sise rakima orada elveda demek zorunda kaldim .
Yola cikmadan okudugum kitaplardan biri de , Ekvator , Bolivya ve Peru'da bir yil yasamis bir kizin anilariydi . Kitabin adi Sakin Ol,Hersey Mumkun'du galiba.Bir kizilderili amca soylemis ona da . Ama anlasilan Perulularin bundan hic haberi yok.Heryerde sirayi atlamaya calisanlar , itis kakis...Bilin bakalim bana neyi hatirlatti? :))) Ucakta da farkli degiller . Cogunun bel kemeri veya kalkista koltugu dik tutmak konusunda hicbir fikri yok.Yolun cogunu E-5'ten gitttigimiz icin cok sallandik . Ucuz havayolu ya,otoban parasi odemek istememisler herhalde. Turbulanstan ayran gibi calkalandigimiz halde tuvalete gitmek isteyenler ve hatta gidenler oldu . Yanimdakileri zor oturttum . Gitmeleri icin benim de kalkmam lazimdi , valla benim hayatim kiymetli .
Boyle boyle sabahin korunde Lima'ya indik. Ilk surpriz , beni karsilamaya gelen yok . Boylece kendi basima taksiye binerek ilk turist kaziklanmami yasadim. Normalde 25-30 soles olan ucreti ben 40 (13 dolar kadar) odedim . Ne yapalim , tranquila!(Sakin ol).
Havaalanindan sehrin eski merkezine gelirken sehrin en kotu yerlerinden geciliyor . Eyvah dedim , hani fakirlik gorecegimi biliyordum da , bu kadar beklemiyordum . Hindistan'dan pek farki yok.Bir suru evin suyu yok , heryer pislik icinde ama yine de sabahin korunde sokakta jogging yapanlar var . Eski sehre yaklastikca binalar degisti , guzellesti ,gecekondularin yerini tarihi , koloni donemi binalar aldi . Ama bir sey dikkatimi cekti . Ilk katlar dolu ama ikinci katlarin hemen hepsi bos , hatta bazilarinin catisi bile yok . Artik agirligi tasiyamadiklari icin boslarmis . Bazilari tamamen harabe olmasina ragmen hepsi koruma altinda .
Benim kaldigim Hotel España Hostel de oyle bir bina . Belli ki zamaninda cok zengin birinin eviymis . Eski zamanlarin gorkeminin bir kismi hala duruyor . Hotel arti hostel olmasinin sebebi de odaya gore fiyatlar ve rahatlik derecesi degisiyor . Tabii ben Academia adindaki , terasa bence sonradan ilave edilen 10 kisilik kulubede kaldim . Kulube ama duvarlar orjinal yagliboyalarla dolu ve teras tropik bir ormandan farksiz.Iki tane de kocaman kaplumbaga var. Cikarken farkettim , resepsiyonun yaninda uc tane gercek mumya kafasi var , saclari bile duruyor .

Hiç yorum yok: