Sayfalar

20 Kasım 2006 Pazartesi

LIMA

16-17 Kasim
Ilk gun bir suru uyudum , aksamustu cikip dolandim.Odadakiler aksam disari cikarmak istediler ama hic canim gurultu istemedi . Ustelik bir de yarin ne yapacagimi dusunmem lazim . Aslinda burada 2 gece kalacaktim ama tamamen gereksiz geldi . Cok canim isterse donuste erken gelirim . Ikinci gun erkenden kalkip , check-out yaptim ve Perulu oda arkadasimla Cuzco'ya bilet almaya ciktim . Amerikalilardan biri 45 dolara almis , bana cok geldi . Iyi ki de gelmis , ayni sinif bileti 28 dolara buldum . Aslinda rahatlik cok umrumda degil ama 25 saatlik yolculuk , ustelik yemek verdikler ve otobuste tuvalet oldugu icin mola yok . Zaten gordugum kadariyla pek mola yeri de yok . Sehirden cikarken en modern yerlerinden gectik . Eski sehir merkezinde de bir suru modern magaza var ama yuksek hayat standartlarinda yasayanlar oralarda . Zaten fark o kadar acik ki . Bu kadar fakir olunca hirsizlik cok , butun binalarin , magazalarin ilk katlari demir kapli . En fakirler bile kendilerini korumaya calisiyor , bahce ya da avlulari varsa , duvarlarin ustu cam kirigi ya da kaktus kapli , ne de olsa burasi kaktus memleketi . Modern tarafta ise isin icine alarm , kamera sistemleri ve elektrikli teller giriyor . Sehir disinda bile bos arazilerin cevresi duvarlarla kapanmis . Sanirim fakirin biri gelip gecekondu yapmasin diye . Boylece 17 Kasim gecesi yolda gecti . Kocaman koltuklar , iyice de yatiyor , ben de en arkada cam kenarinda , yanim bos , rahat yolculuktu anlayacaginiz .
Simdi diyeceksiniz bizim kiz sigarasiz bu uzun yollari nasil yapar ? Yaptim valla , hem ne pilot kabinine ne de soforun yanina gitmeden . Ihtiyac hissetmedim sadece .

Hiç yorum yok: