Sayfalar

22 Kasım 2006 Çarşamba

PUNO VE ALERJI

Evvet,aynen oyle . Uzun hikaye ama yine saman alerjim tuttu , gorenler herhalde ¨Zavalli kiz,memleketini ozledi herhalde diyordur¨. Sabahin korunde,tam gunes dogarken Puno ya geldim . Tam da zamaniymis , sabah kahvemi guzelim gole bakarak ictim . Gecen 24 saatin butun yorgunlugu gitti . Ama hostele gelip de gunlerdir ilk defa gercek bir banyoda sicak bir dus alinca yatak pek cekici geldi , dolanmayi ogleden sonraya biraktim . Internette bircok yerde burayi gezenlerin yorumlari pek hos degildi ama ben bayildim . Hatta Cuzco yu bile golgede birakti . Tamam , Cuzco veya Aguas Calientes de muhtesem yerler , hatta Puno onlarin ihtisaminin yarisina bile sahip degil . Ama gercek hayat burada , sokaklarda . Cok buyuk olmasa da saatlerce gezebilir insan . Titicaca¨nin ana limanlarindan biri olmasina ragmen turizm diger yerler kadar bozamamis burayi . Internet veya bir sise su fiyati diger yerlerin yarisi kadar. En sonunda burada bankaya faxi da gonderebildim . Ufacik bir ara sokakta ufacik bir dukkan buldum , baska da yok zaten . Turkiye ye direkt telefon baglantisi olmadigi icin dun Cuzco¨dakiler gondermek istememisti ama bu amca herhalde yarim saatten fazla ugrasti ve gonderdi . Sarilip opecektim neredeyse .
Fotograflar? Vallahi gonderecegim , su karti okutmayi bir becereyim..
Yarin sabah su unlu sazdan yapilmis Uros adalarina ve daha sonra da Amaranti adasina gececegim . Gece oradayim , baska konaklama olmadigi icin yerli bir ailenin evinde kalmak lazim . Elektrik yok , tuvaletler disarda , tam benlik . Artik epey turistik oldu ama kacirmak istemiyorum . Ertesi gun de Taquile adasina ugrayip Puno ya donus . Sanirim o gun tekrar yazmaya vaktim olur .
Opucukler

3 yorum:

Aras Ortaç dedi ki...

Hızına ben burdan yetişemiyorum abla . Sen hergün yer değiştiriyorsun , bana burda fenalık geliyor .

Sadece trenle gidilebilen bir yerin coğrafyasını çok merak ettim birde . O tren yolunu nasıl yapmışlar acaba ... Neyse , gelince anlatırsın nasıl olsa ! :D

Çok dikkatli ol abla , öpüyorum :D

Unknown dedi ki...

Sevgili Arzu;
Kardeşine katılıyorum.Hızına yetişemiyoruz.Zamanın mı kısıtlı bilemiyorum.Hani yerler ya " bastığın yerleri toprak diyerek geçme,tanı"; lütfen, biraz soluklan!

Adsız dedi ki...

Canım, her şey güzelde ban hala şu havaalanında giden rakına üzülüyorum yaa. İnsallah alan herifler nasıl içileceğini bilemeyip komaya girmişlerdir. O öküzler nerden bilir rakının ne olsuğunu...