Sayfalar

29 Kasım 2006 Çarşamba

LA PAZ

Merhabalar,
Ben burayi pek sevdim ama yine yollara dusme zamani...2 saat sonra Sucre'ye otobusum kalkiyor.Zaten buyuk sehirlerden uzak kalmayi daha cok seviyorum . 2 gundur La Paz'da gitmedigim yer kalmadi , ayaklarima kara sular indi . Taksiler cok ucuz ama yurumek lazim , o kadar cok degisik sey var ki . Kaldigim yer unlu Cadilar Pazari'nda . Garip bir isim ama burada bir suru dogal ve buyuyle tedavi malzemesi satan dukkan var . Turistlerin en cok ilgisini ceken sey ise lama fetusleri . Bunlarla cok dalga geciyorlar , fotograf cekmeye calisiyorlar . Insanlar da bundan bikmis artik hakli olarak . Tamam , bize ilginc geliyor ama fetuslerin fotograflarini cekmeyi reddediyorum ve aptal turistleri de kesinlikle protesto ediyorum . Bu , yerlilerin binlerce yillik inanclari . Onlarla dalga gecmeye veya gulmeye kimsenin hakki yok.
Hostelin hemen ust tarafinda da pazar , yani Mercado Negro var.Koskoca bir mahalle Mercado Negro , Mahmutpasa tadinda bir yer . Dun de gitmistim ama bu sefer daha eglenceli geldi , oradan San Pedro hapishanesine , oradan da sehrin modern kismina kadar gidip bir supermarket buldum . Donuste de kendime sandvic yaptim,domatesi ozlemisim . Manti yemis gibi oldum valla ,her nekadar bizimkiler kadar iyi olmasa bile. Burada yemekler Peru'ya gore cok daha guzel ama disarda yemek bir zaman sonra bayiyor . Zaten sehir cok kalabalik , bazi yerlerde yururken bile zorlaniyor insan .
Dunku yuruyusten bahsetmistim . Daha sonra bir gazete aldim , tam 4 bin kisi gelmis La Paz'a.Bazilari cocuklariyla yuzlerce kilometre yoldan gelmis ve gunlerce bu sogukta acikta gecelemisler . Peru ve Bolivya yerlilerinin cok guzel bir bayragi var , gokkusagi gibi . Ama gay bayragiyla karistirmamak lazim . Ufak bir tane aldim , eve dondugumde cama asacagim . ¡Vive el pueblo!
Birazdan terminale gidecegim , sabaha Sucre'deyim . Oradan nereye gidecegime daha karar veremedim . Bakalim , sansima artik..

Hiç yorum yok: