Sayfalar

21 Kasım 2006 Salı

MACHU PICCHU

Yine selamlar . En sonunda en cok istedigim yerlerden birindeyim. Dun sabah 6 treniyle Cuzco'dan buraya gelmeyi dusunuyordum ama yer kalmayinca 7'deki vistadome ile gelmek zorunda kaldim . Aslinda aradaki fark beni fena vurdu-35 dolar-ama ne yapalim . Zaten genel olarak buraya gelmek cok pahali . Normal yolcu trenine binmek icin Peru vatandasi olmak lazim , onlara bilet sadece 15 soles , yani 5 dolar kadar . Tabii tren kaliteleri arasinda cok fark var ama bana kalsa ben ucuz treni tercih ederdim . Isin kotu tarafi , trenden baska ulasim secenegi yok . Gezine gezine Aguas Calientes'e -Machu Picchu koyu-geldik . Gezine gezine diyorum , cunku tren cok komik. Bazi yerlerde dogru hatta girebilmek icin one dogru 100 metre falan gidiyor , sonra geri geri dogru hatta girip ileri devam ediyor . Burasi ruya gibi bir yer . Daglarla cevrili , her taraf yemyesil . Motorlu arac olarak bir tek belediyenin cop kamyonu ve M.Picchu'ya cikan 27liklervar , o kadar . Ama tamamen turistik . Epey arandiktan sonra 15 soles'e bir oda bulabildim . Dun sadece cikip etrafi gezindim . Gelmek isteyenlerin dikkatine : Machu Picchu girisi 20 dolar falan degil , tam 118.5 soles , yani 40 dolar . Ve bileti mutlaka koydeki vezneden almak gerekiyor . Ben amcalari Cultour Card'in ve kokartla heryerde gecerli olduguna ikna ettim de 59 soles'e ogrenci biletiyle girdim . O kadarla da kalmiyor . Bir de eger 8.5 kilometre tirmanmayi goze alamiyorsaniz , yani Bergama'nin birkac kati , gidis 6 ,donus 6 dolar,toplam 12 dolar daha odemek lazim.Ama kesinlikle deger . Ben bu sabah 5'te kalkip , 5:30'daki ilk otobusle ciktim . Giris 6'da aciliyor . Sehre gelene kadar gormek mumkun degil , sabahin o saatinde bulutlarin ustune cikiyorsunuz . Iyi ki de oyle yapmisim , ben 10 gibi donerken , gruplar gelmeye baslamisti . Iki tanesi de Japondu tabii . Tuylerim diken diken oldu ,kactim.
Bu arada bankayla sorun yasamaktayim , ruyalarima kadar girdi . Vadeli hesap 13'unde bitsin demistim , yok ben demedim ya , yapmamislar . Subeden islem oldugu icin subeye gelmeniz lazim dedi kiz . Oldu , ben ilk ucakla geleyim , yakin yer nasilsa . Bugun en sonunda adam akilli biriyle konustum da , faxla halledecegiz . Tabii gonderebilirsem...
Bugun ogleden sonra tekrar Cuzco'ya donuyorum . Oradan Titicaca kiyisindaki Puno'ya , oradan da adalara gececegim . Aslinda bu gece gececektim ama cok hizli gittigime karar verdim . Arada bir gece uyuyup , telefonu , pilleri sarj etmenin sakincasi yok bence . Aslinda adalarda elektrik olmadigi icin fotograf cekmek istiyorsam , sarj mecburi.
Simdilik benden bu kadar.Sevgiler....

Hiç yorum yok: