Sayfalar

18 Ocak 2010 Pazartesi

İSTANBUL- DUBAİ- CAPE TOWN

Dubai'ye gecenin bir yarısı geldik. Havaalanı yepyeni. Çok fazla birşey olmasa da ben iki uçtaki restoran- barları bulunca çok sevindim. Çok pahalı olsalar da hem sigara içilebiliyor, hem de wi-fi internet var. Cennet gibi geldi. Tabii saatlerce beklemek, hem de uykusuz, cennette bile zordur ama atlattık yine de. Üstelik burada hem sigara hem içki bizim havaalanına göre çok ama çok ucuz- barlarda değil, dükkanlarda..Yine de aklınızda bulunsun, burada tabii ki rakı yok ve bizde Duty Free'den alınsa bile havaalanında el koyuyorlar-mış. Nasıl mantıksa artık....O kadar istememe rağmen Cape Town'a Arda'ya bir rakı almaya cesaret edemedim. Sırf alırım da el koyarlar, güzelim rakıyı imha ederler diye.
Neredeyse on saatli yolculuğun hemen hepsini uyuyarak geldim. O kadar yorulmuşum, uykusuz kalmışım ki Dubai havaalanında. Bir ara uyanıp yemek yedim, azıcık televizyon seyrettim ve yine uyudum.
Akşamüstü saatlerinde Cape Town'a indik. Daha pasaporttan geçmeden camdan aşağıdan birinin el salladığını gördük. Arda olmalı dedik. Henüz şahsen tanışmadığımız arkadaşımız. Aslında tam olarak bir arkadaşımızın arkadaşı ve artık buraya yerleşmiş. Onu görünce içim nasıl da rahatladı ama. Tek başımıza, karşılayan olmadan ilk defa bir yerlere gelişimiz değil tabii ki ama yine de tanıdık biri olması çok iç rahatlatıcı.
Pasaport kontrolde epey kuyruk olmasına rağmen bize sıra çok çabuk geldi. Daha önce her kimden duyduysam, buraya girişte dönüş bileti bir aydan daha sonra bir zamanaysa sorun çıkabiliyormuş. Bize ne zaman dönüş dediklerinde iki buçuk ay sonra dememize rağmen daha fazla soru sorulmadan girdik ülkeye.
Çıkar çıkmaz Arda ve John'u gördük. İyi ki bizi almaya gelmişler, havaalanının her yeri inşaat halinde. Biz otoparkı bulana kadar yıllar geçerdi.
Wade ve Arda'nın evinde misafiriz bir kaç gün. Alışık değilim sırtçantasıyla gezerken bu kadar lükse ama nasıl da iyi geldi.
Akşama doğru arabayla çok güzel panoramik bir yoldan biraz şehrin dışına gittik. Burası Cape Town'da en iyi pizza yapan yermiş. Ben buna daha çookk şehir eklerim. Yıllardır yediğim en güzel pizzaydı, hatta daha iyisini yiyip yemediğimi hala hatırlayamıyorum..

Hiç yorum yok: