Sayfalar

30 Kasım 2010 Salı

II. GÜNEY AFRİKA SEFERİ-2010

Selamlar herkese,
Aslında seyahatlerde epey iyi blog yazarım ama bu seferki normal bir gezi olmayıp iş olduğu için zaman bulamamamı sanırım herkes anlar..Bütün zaman boyunca sadece bir kere internete girmeye fırsatım oldu, o da akşam herkes yattıktan ve yarım saatine kredi kartıyla on lira gibi fahiş bir fiyat ödeyerek..
Daha önce de dediğim gibi bu sefer G.Afrika'ya rehber olarak gittim..Acenta adı vermeyeceğim, reklam olmasın diyerek ama haklarını da yememek lazım, yaptığım en sorunsuz turlardan biriydi. Grubum da ne fazla kalabalık, ne de küçük sayılırdı: Tam ideal bir sayı, 24 kişi..Doha'dan sonra 3 gece Cape Town, oradan uçakla Jo'burg ve Sun City'de iki gece ve son olarak da Jo'burg'de bir gece daha kalıp, tekrar Doha üstünden İstanbul'a döndük..Turun ayrıntılarını fazla vermek istemiyorum, çok uzun sürer ama birkaç ufak tefek şey dışında epey eğlendik. Hele de grubumdaki üç ufaklık..Böyle çocuklarını alıp, yurtdışına, hele de Disneyland dışındaki yerlere götüren ailelere bayılıyorum. Tabii Disneyland de güzel ama sanırım çocuklar büyüklerden çok daha fazla şey görüp, öğreniyor..
Cape Town her zamanki gibi güzel..Otel tam şehir merkezindeydi, pazara, dükkanlara çok yakındı ama heryer akşam 5'te kapandığı için akşamları hayat kalmıyor. Sadece Long Street'te barlar, restoranlar açık ama taksiyle limana vs.. gitmek kolaydı..
Bu sefer dikkatimi çeken şey fiyatlar..Herşeyin fiyatı- doğal olarak- dünya kupasından sonra artmış. İçecek- yemek fiyatları hemen hemen aynı ama tek ucuzlayan şey taksiler olmuş..Giden olursa artık fiyat yüzünden taksiye binmeye çekinmesine gerek yok.
Cape Town'da Arda, Wade ve Joe'yu çok çok az görebildim..Olsun, en azından bir sarılıp öpebildim. Yakında Joe burada olacak zaten....
Tek üzüldüğüm şey gruba Pilanesberg'de, doğal ortamında aslan gösterememek oldu. Böyle parkların güzel tarafı, hayvanların insan eliyle beslenmeyip, doymak için avlanmak zorunda kalmaları. Sabahın köründe çıkmamıza rağmen olmadı..Aslında gün daha ağarmadan çıkmak lazımdı ama o kadar erkene de kamp yetkilileri izin vermeyince kapıların açılış saati olan 6'da çıktık. Tek tesellim yavrusuyla birlikte görebildiğimiz gergedandı..Aslan işini de Jo'burg'e dönerken aslan parkında verdiğimiz molada yavruları mıncıklayarak hallettik..
Son gecemizde de kurtarılmış bölge Sandton'da kaldık..
Çok yoğun gezdik, çok yemek yedik, bazen çok güldük, bazen de çok kızdık..
Bir turu daha bitirip memlekete geldik..
Şimdi benim için dağ zamanı:))))

Fotolar:http://picasaweb.google.com/arzuguide/Afrikatur?authkey=Gv1sRgCLLJ-5mj4ur7OA&feat=directlink